Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Mosebandens træning (4. del)
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Begyndere
 Mosebandens træning (4. del)
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Næste side
Forfatter  Emne Næste emne
Side: af 13

Jan Da
Æresmedlem

København
posteringer 2427

Skrevet - 08/05/2008 :  08:06:41  Vis profil  Besøg Jan Da's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Kære Mosebande

Vi må hellere starte på et nyt emne som offentlig dagbog for vores træning. Derfor lige en kort opsummering for udenforstående.

Hvem er Mosebanden:
Mosebanden startede her på dourun for nogle år siden, da nogle efterlyste begyndertræning. Det har siden udviklet sig til et meget lille, men hyggelig løbehold, der træner onsdage i Utterslev mose, hvor der lægge lige så stor vægt på det sociale, som det at løbe.

Vi er p.t. 7-8 løbere (af blandet køn), der mere eller mindre fast deltager (typisk 4-6 løbere hver gang om sommeren) med en overvægt af ikke helt unge løbere. Vi løber typisk 1 eller 2 mosesøer efter eget valg (dvs. henholdsvis godt 3 eller godt 5 km).

Tempoet bestemmer man selv, men normalt løber vi ofte samme noget af tiden eller opdelt i 2 tempi, hvorefter det på sidste del af turen nogen gange bliver splittet lidt mere op. P.t. er der 2-3 løbere, der fast løber 5 km+ med 5 min./km og så os andre i et lidt mere varieret langsommere tempo bagefter afhængig af opmødet (med eller uden gåpauser).

Det er altså ikke sådan, at der på forhånd er bestemt distancer og tempo. Det bestemmer du selv og som sådan heller ikke nogen officiel træner. Er der nogle, der har behov for gode råd er der flere løbere med erfaring, og jeg giver gerne råd ift. konkrete problemer eller træningsråd.

Det sociale og løbeholdet ligger dog lidt så meget i at vi bagefter typisk bruger mindst lige så lang til på snak om dagens tur og alt muligt andet.

Nogle gange om året aftaler vi at tage til løb sammen for at mødes før og efter løbet. Et fast element i dette er vores årlige deltagelse i DHL-stafetten i fælledparken, som samtidig er vores hygge-"skovtur".

Er det noget for dig?
I princippet kan alle møde op og deltage. Det er gratis. Vi mødes på Åkandevej tæt på det første busstopsted (for 2A) taget fra Frederikssundsvej onsdage kl. 18:00.

Jan Da
Æresmedlem

København
posteringer 2427

Skrevet - 08/05/2008 :  08:13:52  Vis profil  Besøg Jan Da's hjemmeside  Svar med kopi af besked
For at se gamle tider etc. kan I komme tilbage til sidste del af dagbogen her: http://www.dourun.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=18216&whichpage=1
Til toppen af siden

Jan Da
Æresmedlem

København
posteringer 2427

Skrevet - 08/05/2008 :  08:25:06  Vis profil  Besøg Jan Da's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Og så til referatet af vores træning onsdag 8/5

Lena har fået gennemført sit bro½marathon i fornem stil på 2.09.xx uden større problemer (trods de begrænsede distancer til træning ). Hun mente derfor det var tilladt med en fridag fra løb, men mødte alligevel op med en gang forsyninger med kold drikkelse til efter løbeturen (Lena du er tilgivet ). Og vi nød det fine sommervejr.

Vi blev dermed kun 4 løbere dennegang. Sofian, Lene og Jan P. snuppede de 5,24 km (2 søer) på henholdsvis ca. 25:0x, 25:46, 25:48.
Jeg fulgte det hårde udlæg, men kun godt 700m og løb/gik derefter 1½ mosesø (godt 4 km med samlet knap 3 km løb på totalt ca. 26 min. dvs. løbetempo ca. 5½ min/km).

Til toppen af siden

Jan Da
Æresmedlem

København
posteringer 2427

Skrevet - 15/05/2008 :  07:59:35  Vis profil  Besøg Jan Da's hjemmeside  Svar med kopi af besked
onsdag 15/5:
Igen superløbevejr med sol og varme. Sofian valgte, at teste sin form og sætte en hurtig tid. Det blev til 23:15 på de 5,24 km. Jan P. fik 24:55 (også hurtigere end tidligere), mens Lene løb på ca. 25:20. Den slags hurtige tider kan jeg ikke løbe og nøjes med ca. 2 km i tempo 5½ min. pr. km.

Ellers afbud fra resten.
Til toppen af siden

Jan Da
Æresmedlem

København
posteringer 2427

Skrevet - 16/05/2008 :  09:51:45  Vis profil  Besøg Jan Da's hjemmeside  Svar med kopi af besked
DHL-stafet:
Der er jo ingen tvivl om at vi igen i år skal løbe stafet og holde vores skovtur i fælledparken, men hvilken dag....???

I bedes derfor alle melde tilbage, hvor i evt. skal løbe for jeres arbejde el. andre, så vi kan finde en dag flest mulig kan. Stemningen i onsdags var mest for onsdag, men alle skal jo lige have tjekket med deres kalender. Jeg håber alle mosebander deltager uanset om man skal/kan løbe eller ej.

Stafetten er i år udvidet til 5 dage mandag-fredag (1.-5. sept.).

Jeg kan jo starte med mit eget bud: Mit arbejde løber mandag, så for mig passer onsdag, torsdag eller fredag helt fint (mens tirsdag vil være en nødløsning).
Til toppen af siden

Mosegrisen
Stjernemedlem

Hvidovre
posteringer 116

Skrevet - 16/05/2008 :  16:44:09  Vis profil  Besøg Mosegrisen's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej mosebande !
DHL stafetten:
Jeg stemmer for onsdag d. 3/9.

Hilsen
Jan P.
Til toppen af siden

Mosegrisen
Stjernemedlem

Hvidovre
posteringer 116

Skrevet - 18/05/2008 :  22:56:44  Vis profil  Besøg Mosegrisen's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej mosebande !
Jeg kommer lige i tanke om at jeg ikke kan komme på onsdag d. 21/5, for jeg skal være medhjælper til Feminaløbet.
Hilsen
Jan P.
Til toppen af siden

spirit-2860
Nyt medlem

søborg
posteringer 7

Skrevet - 19/05/2008 :  19:10:00  Vis profil  Besøg spirit-2860's hjemmeside  Svar med kopi af besked
jeg fik løbetøj i julegave, jeg ville meget gerne løbe lidt med, jeg har været forbi om onsdagen men fik ikke fat i jer(mosebanden)jeg vil prøve at fange jer på onsdag om mig selv jeg har jokket lidt rundt for mig selv

Steen
Til toppen af siden

Jan Da
Æresmedlem

København
posteringer 2427

Skrevet - 20/05/2008 :  17:03:27  Vis profil  Besøg Jan Da's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Vi skulle være mulige at finde tæt på det omtalte stoppested for 2A på Åkandevej dog først kl. 18:00 (da vi altid kommer i sidste minut), men til gengæld går der om sommeren lidt flere minutter ingen løber afsted.

hilsen
Jan
Til toppen af siden

Jan Da
Æresmedlem

København
posteringer 2427

Skrevet - 22/05/2008 :  08:40:31  Vis profil  Besøg Jan Da's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Ja, man gider jo snart ikke skrive hvordan løbevejret var, da det stort set er det samme gode løbevejr hver gang.

5 friske løbere. Heidi og Lena løb sammen 1 mosesø på ca. 18-18½ min. på 3,25 km (kan jeg regne mig til efter de løb fra mig ved min første pause). En ny goggle Earth-måling gav 3.253,72 meter fra start til mål for denne rute. Snyd selv over træbroen og sparede dermed lidt. Nåede rundt på 20:48 (heraf ca. 2,2 km løb).

Lene og Sofian fulgtes ad det meste af den lange tur med 2 søer på 5,24 km (i får en opmåling inden næste onsdag). Det blev til 24:17 og 25:07.

Vi måtte undvære Jan P. denne gang (sikke undskyldning at skulle til kvindeløb). Gad vide hvordan det går med Karen og Birthe?
Til toppen af siden

Jan Da
Æresmedlem

København
posteringer 2427

Skrevet - 26/05/2008 :  08:33:06  Vis profil  Besøg Jan Da's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Som lovet en goggleEarth-opmåling af to søer (midt- og vestmosen rundt), som blev på 5.237,26 meter. Opmålt som hidtil via gangstierne og buen ud til Åkandevej på sidste del. Der er regnet med at vores start og mål er ca. 2 meter forskudt, så en hel runde er det længere.

Afrundet bliver vores distancer altså henholdsvis 3,25 km og 5,24 km (sådan som jeg også har skrevet i et stykke tid).
Til toppen af siden

Jan Da
Æresmedlem

København
posteringer 2427

Skrevet - 26/05/2008 :  14:00:46  Vis profil  Besøg Jan Da's hjemmeside  Svar med kopi af besked
DHL-stafet.
Hmm. hvor længe kan vi have is i maven. Selv om der er 3. måneder til løbet er mandag er allerede udsolgt, så det går stærkt. Erfaringsmæssigt ryger pladserne dog hurtigt mandag (firmatilmeldinger). Alligevel vil jeg insistere på vi får aftalt en dag snarest, hvis vi vil have muligheden for at vælge selv.

Indtil nu er der kun to stemmer begge på onsdag. Da det også er vores løbedag skulle der være en vis chance for at folk normalt ikke laver andet den dag/aften.

Forslaget er derfor ONSDAG D. 3. SEPTEMBER

Sidst frist for protester eller meddelelser senest på onsdag, hvis en eller flere ikke kan den dag.
Til toppen af siden

Jan Da
Æresmedlem

København
posteringer 2427

Skrevet - 27/05/2008 :  08:08:05  Vis profil  Besøg Jan Da's hjemmeside  Svar med kopi af besked
DHL-stafet bliver onsdag d. 3/9.
Vi har desværre ikke den tid til at nuse rundt og overveje om vi nu også kan onsdag osv. I dag skiftede pladsstatus for både tirsdag og onsdag til gult = få ledige pladser. Jeg har derfor ikke turde vente til imorgen og vi er altså nu tilmeldt og har betalt. Havde vi ventet ret meget længere risikerede vi der kun var torsdag og fredag tilbage. Jeg ved godt, der ikke har været lang tid til at tjekke kalender og svare, men vi er altså blevet overhalet af virkeligheden og tilmeldingerne går åbenbart ret stærkt i år (trods udvidelsen til 5 dage).

Jeg håber så fleste muligt har mulighed for at deltage, så det ikke kun bliver Jan P. og undertegnede der møder op og skal løbe 2-3 ture hver. Næste år bliver vi nødt til at starte ret hurtigt med at sætte kryds i kalenderen.

PS. Til info. Sidst år tilmeldt vi os først 15/6 og der var vist grønt lys på pladsstatus.
Til toppen af siden

agerby.
Rutineret medlem

Herlev
posteringer 73

Skrevet - 27/05/2008 :  14:45:31  Vis profil  Besøg agerby.'s hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Jan D

Det var godt du var hurtig til at få meldt os til. Så håber vi på godt vejr, og gode løbe ben. Hvad skal vi betale ?
Hilsen Lene
Til toppen af siden

Jan Da
Æresmedlem

København
posteringer 2427

Skrevet - 28/05/2008 :  22:44:28  Vis profil  Besøg Jan Da's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Onsdag 28/5
Sofian, Jan P. og Lene løber 2 søer som sædvanligt - denne gang på heholdsvis 25:13, 25:22 og 25:55. Lena og jeg løb/gik 1 sø rundt (over træbroen) på godt 22 min. (heraf ca. 2,2 km løb).
Til toppen af siden

Jan Da
Æresmedlem

København
posteringer 2427

Skrevet - 05/06/2008 :  07:07:40  Vis profil  Besøg Jan Da's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Onsdag d. 5/6-08:
For en gang skyld var vi fuldtallige. Sofian, Jan P., Lene og Lena løb 5,24 km (2 søer) på 24:04, 25:33, 25:47 og 29:46. Karen og Birthe løb (med få pauser) 3,25 km (1 sø) på godt 25 min. Løb/gik selv 3,65 km på ca. 24½ min. (ca. 2,5 km løb).
Til toppen af siden
Side: af 13  Emne Næste emne  
Næste side
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page