Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Protein drik til efter træning?
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Ernæring og væske
 Protein drik til efter træning?
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Viborgbonde
Rutineret medlem

Viborg
posteringer 49

Skrevet - 30/07/2010 :  15:06:04  Vis profil  Besøg Viborgbonde's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej løbere.
Når man kommer hjem fra et træningspas, skal man jo have fyldt godt op igen. Lige nu tager jeg en rugbrød eller to. En med tun og en anden med Hamburgryg. Men jeg tænkte, om det ikke ville være lige så godt, eller bedre, at tage en protein drik. Altså før man tager afsted, så laver man lige en shake med Yoghurt (natural) alle mulige bær (hindbær, jordbær, blåbær) og en banan. Kunne det ikke være et genialt "måltid" til efter træningen?

MVh

Bonde

tinatina
Rutineret medlem

posteringer 59

Skrevet - 30/07/2010 :  22:25:56  Vis profil  Besøg tinatina's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej

Jeg vil anbefale en cacaomælk når du kommer hjem efter en hård træningstur, den har alt hvad du skal bruge, samtidig med at den er billigere end alle de "moderne" og dyre protein drik man kan købe.

Martin
Til toppen af siden

Craw
Stjernemedlem

Århus
posteringer 105

Skrevet - 31/07/2010 :  08:32:25  Vis profil  Besøg Craw's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Tinatina, hvis du sammenligner cacaomælk med en proteindrik, ja så er proteindrikkende dyre. Men hvis du sammenligner med et proteinpulver, pris pr. g. protein, så er det ikke dyrt.
Til toppen af siden

akt
Stjernemedlem

7900 Nykøbing Mors
posteringer 82

Skrevet - 31/07/2010 :  09:48:32  Vis profil  Besøg akt's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Jeg er for en måneds tid siden begyndt at indtage proteindrik efter træning, efterfølgende har jeg ikke mærket noget til den ømhed i musklerne jeg tidligere har haft, om det så er proteindrikken eller bare fordi jeg er kommet i bedre form ved jeg ikke 100% men har valgt at tro på det er pga. den ekstra protein.

Det protein mærke jeg køber koster 420 kr. for 2000 gram, jeg skal indtage 40 gram (29 gram protein) efter træning, det vil sige at der er til 50 gange hvilket giver 8,40 kr. pr. træningspas.
Til toppen af siden

Peterj
Æresmedlem

2630 Taastrup
posteringer 1032

Skrevet - 31/07/2010 :  15:34:12  Vis profil  Besøg Peterj's hjemmeside  Svar med kopi af besked
quote:
Det protein mærke jeg køber koster 420 kr. for 2000 gram, jeg skal indtage 40 gram (29 gram protein) efter træning, det vil sige at der er til 50 gange hvilket giver 8,40 kr. pr. træningspas.

- hvem - udover proteinpulverfabrikanten - siger, at man skal indtage 40 gram (29 gram protein)? , og iøvrigt indeholder en 200 ml cacaomælk brik ca. 15 gram protein og koster ca. 2,50 kr, så selv 2 brikker, vil være billigere end pulveret.

- så gør du, som tinatina anbefaler

M.v.h.
Peterj
Til toppen af siden

akt
Stjernemedlem

7900 Nykøbing Mors
posteringer 82

Skrevet - 31/07/2010 :  18:02:32  Vis profil  Besøg akt's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Nu er jeg ikke klar over hvor Peterj køber sin kakaomælk, men hvis der er 15 gram protein i en 200 ml. brik så synes jeg da det er super, og så til den prisudover protein får man også tilført lidt ekstra fedt og sukker

http://www.arla.dk/Produkter/Brands/Matilde-/matilde-kakaoskummetmaelk/

Til toppen af siden

riges
Almindeligt medlem

Ramløse
posteringer 29

Skrevet - 14/08/2010 :  10:43:26  Vis profil  Besøg riges's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Som Akt siger, vil jeg nok også sige at cacaomælk hjælper din krop med at restituere godt.
Altså det med protein afhænger også lidt af dit trænings pas, alder osv. Der sker nemlig det at hvis din krop gennem en længere periode får for meget protein, at den begynder at bruge protein som en ernrgi kilde, dvs. at du i stedet for at forbrande fedt og kulhydrater kan resikere at din krop tager på dine protein depoter. hvis det så sker at du stopper med at tage det, eller glemmer det en dag, vil din krop begynde at tage af din muskel masse, og det er nok en af de rigtigt nemme måder at få skader på.
Protein kan være en rigtig god ide efter et længere trænings pas, eller et meget intensivt trænings pas. man pas på med hvor meget du tager.
Hvis du vil have det i pulver form, så vil jeg forslå at du prøver www.bodylap.dk og så "whey 80", da valle protein er noget af det nemmeste for kroppen at optage..
du skal også lige huske at hvis det skal hjælpe, så skal du tage det indefor en halv time efter du har trænet.

Jeg bruger selv whey 80 efter 2-3 timers styrketræning, efterfulgt af en løbe tur. jeg tager ca. 30 gram. men når jeg bare løber en tur, bliver det for det meste ikke til så meget mere end 10-15 gram. medmindre jeg løber over en time, (intensivt) så tager jeg tættere på 20 gram.
hvis du har flere spørgsmål så skriv ;)
Til toppen af siden

May-Britt
Æresmedlem

Birkerød
posteringer 2201

Skrevet - 14/08/2010 :  11:47:24  Vis profil  Besøg May-Britt's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Man kan med fordel købe sine energi- og proteinprodukter i England.

Personligt køber jeg High5 hos http://www.discount-supplements.co.uk/
Jeg modtager varerne indenfor 1 uge uden problemer.

May-Britt
www.ultra3460.blogspot.com
Til toppen af siden

soeren76
Stjernemedlem

Taastrup
posteringer 78

Skrevet - 14/08/2010 :  12:37:09  Vis profil  Besøg soeren76's hjemmeside  Svar med kopi af besked
For nu at svare viborgbonde - jo det tror jeg er helt perfekt. Du får proteiner og kulhydrater - begge dele er vigtigt efter et træningspas. Derudover får du masser af gode vitaminer, mineraler mm fra bærrene som du ikke får i kakaomælk. Så det lyder som en kanon ide. Og derudover optages det hurtigere end rugbrødet så det er nok et bedre "efter-trænings-måltid"
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page