| Forfatter |
Emne  |
|
|
gotskov
Almindeligt medlem

posteringer 28 |
Skrevet - 30/07/2010 : 16:12:43
|
Jeg har grundet ferie og dovenskab holdt pause i nogle uger. I går morges ville jeg så igang igen. Planlagde en lille stille tur på ca 3km. Normalt løber jeg 5-6km.
De gik fint til at starte med, men efter 2.5km gik det galt. Jeg fornemmmelsen af, at det rent faktisk kunne høres, men er dog ikke sikker. Men jeg fik en følelse af, at noget i læggen blev knækket. Det lød/føles som man knækken en håndfuld gode gamle spaghettier. CRUNCH!! Lige efter kom "snappet", som om en elastik sprang.
Jeg kunne uden videre gå hjem, men ikke løbe. Og går jeg nu er det ømt, men tager jeg et langt skrid, eller en forkert bevægelse, kommer der et jag og benet knækker under mig.
Er det en fiber? |
|
|
bbs
Æresmedlem

Aalborg
posteringer 343 |
Skrevet - 30/07/2010 : 19:26:44
|
Hej,
Ja det kan vist ikke være andet end en fiber. Jeg røg i det samme for et par måneder siden. 2 - 3 ugers pause og så efter et par km gik det galt. Døjede med at gå hjem og haltede i et par dage, men kunne så småt løbe efter 14 dage så du må dovne lidt længere og starte lidt roligt op igen.
Mvh Benny |
 |
|
|
dohø
Rutineret medlem

Hørning
posteringer 53 |
Skrevet - 31/07/2010 : 17:53:09
|
Hej
Det kan godt være det er en fibersprængning du kunne jo gå hjem . Men måden du beskriver det på får mig til at tænke på akildesenen. Det med at det siger en smeld og det med elastikken. Jeg ville gå til læge for en sikkerhedsskyld. Hvis det kun er en fiberspængning er du jo bare heldig.
Hver løbetur skal have sin egen glæde |
 |
|
|
gotskov
Almindeligt medlem

posteringer 28 |
Skrevet - 31/07/2010 : 18:00:51
|
Hej Begge,
Jeg har faktisk haft/har stadig problemer med akillessenerne, men denne gang er det meget højt oppe i læggen. Kan det stadig hænge sammen?
Bortset fra det, er der her på 3. dagen allerede bedring. Det gør stadig ondt, men ikke så voldsomt og der skal lidt mere til at frembringe det. Oplevede heller ikke at benet knækker under mig på samme måde som i går. |
 |
|
|
dohø
Rutineret medlem

Hørning
posteringer 53 |
Skrevet - 01/08/2010 : 10:58:38
|
Hej
Hvis det desideret gør ondt uden at du løber synes jeg du stadig skal gå til læge, også selv om det her på 3-4 dagen går bedre. Hvis du er i tvilv om deter mere en en fibersprængning og er træt af at kontakte lægen og få at vide det "kun" er det så prøv at søge lidt på skader i akildesenen og se om du genkender noget. Det behøver jo ikke lige være så alvorligt . Men det er også træls ikke at få taget skaden alvorligt nok fra starten, så tager det bare længere tid. sigerjeg af bitter erfaring .
Hver løbetur skal have sin egen glæde |
 |
|
| |
Emne  |
|